FAQ

Product
Meubel Besteller is een online-only concept. Dit doen we omdat we niet willen investeren in dure verplichtingen die ten koste gaan van onze scherpe prijzen voor klanten.

Wij vinden het belangrijk dat we je op alle digitale kanalen zo goed mogelijk kunnen helpen en dat het bestellen en retourneren van producten naadloos verloopt.

Heb je exact hetzelfde product ergens anders gezien voor een scherpere prijs? Neem dan contact met ons op. Wij kijken graag met je mee wat we voor je kunnen betekenen.
Wij zijn op werkdagen tussen 10.00 en 17.00 uur bereikbaar om je te helpen. Als de gevraagde informatie niet op de site staat, is dit waarschijnlijk omdat het product recent is toegevoegd. We hebben deze informatie echter al beschikbaar en delen deze graag met je.
Wij adviseren om gestoffeerde producten voor gebruik in te spuiten met een impregneermiddel. Dit zorgt voor een vuil-en waterafstotende laag op jouw producten. Herhaal het inspuiten periodiek om ervoor te zorgen dat jouw meubelstuk mooi blijven.
Bestellen & bezorgen
Bestellingen vanaf €500,- worden gratis thuisbezorgd in Nederland en België. Voor bestellingen onder €500,- rekenen we verzendkosten tussen €9,95 en €49,- in Nederland afhankelijk van jouw product. De verzendkosten worden automatisch berekend in het winkelwagentje.
Als het product op de website als "op voorraad" staat, kun je ervan uitgaan dat het binnen drie werkdagen wordt geleverd.

Als het product niet op voorraad is, is de maximale levertijd 14 dagen. Op de productpagina zie je de geschatte levertijd naar jouw adres. Zodra de meubels zijn verzonden, ontvang je een automatische e-mail zodat je altijd op de hoogte bent van je bestelling.

Wij werken, afhankelijk van jouw product, met zowel pakketservice PostNL als SW de Vries. Producten die via PostNL verzonden worden krijgen een Track & Trace code toegezonden vanaf het moment dat het pakket is overgedragen, hierin staat een tijdslot vermeld.

Voor bestellingen die met SW de Vries verzonden worden, krijg je de avond de levering een e-mail met een Track & Trace code. Deze geeft een tijdvenster van ongeveer twee uur aan waarin de bezorging zal plaatsvinden.

We werken samen met verschillende transportbedrijven, waaronder DHL en PostNL, evenals partners die gespecialiseerd zijn in het vervoer van grote en zware pakketten. Standaard leveren we tot aan de drempel van je voordeur, zelfs als je in een flatgebouw of appartementencomplex met een lift woont (op voorwaarde dat het artikel in de lift past).


Wil je dat je bestelling over de drempel wordt gebracht? Houd er dan rekening mee dat dit op eigen risico is. Zowel Meubel Bestseller als de transporteur zijn niet verantwoordelijk voor eventuele schade aan je eigendommen.


Heb je nog vragen over de bezorging of een specifieke situatie? Neem gerust contact met ons op; we helpen je graag verder!


*Let op: artikelen worden niet uitgepakt of gemonteerd.

Als je meerdere meubels bestelt en een deel is op voorraad terwijl een ander deel dat nog niet is, nemen we pas contact met je op wanneer de complete bestelling klaar is voor levering. Als je de beschikbare items eerder wilt ontvangen, kan dat natuurlijk, maar dan moet je even contact met ons opnemen. We geven echter de voorkeur aan één enkele levering, omdat dit efficiënter is en we maar één keer hoeven te rijden.
Uiteraard ben je van harte welkom om je bestelling bij ons te plaatsen, ook als je op de Waddeneilanden woont! Vanwege de hogere transportkosten voor leveringen naar de eilanden, vragen we een extra vergoeding bovenop onze normale gratis verzendservice.

Houd er ook rekening mee dat de levertijd wat langer kan zijn, omdat we de bezorging naar de Waddeneilanden via een gespecialiseerde vervoerder regelen.

Ja, dat kan! Bij het selecteren van verzendmethodes kun je kiezen voor 'Ophalen'. Zodra je product klaar staat, ontvang je van ons een e-mail. Op basis van die e-mail kun je contact met ons opnemen om een ophaalafspraak in te plannen.
Natuurlijk! Onze medewerkers staan van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur voor je klaar om je te helpen. Bel of app ons gerust op +31 (0)10 321 6811, dan maken we samen je bestelling in orde.
Natuurlijk! Je kunt kiezen voor een zakelijke factuur. Hierbij kun je verschillende adressen opgeven voor levering en facturatie. Na je bestelling ontvang je een gedetailleerde factuur via e-mail.
Wij hebben een uitgebreid netwerk van internationale leveringsopties. Neem contact met ons op, dan bekijken we samen de mogelijkheden.
Natuurlijk kan dat. Stuur ons je bestelling via e-mail, inclusief je BTW-nummer, bedrijfsnaam en adresgegevens. Wij zorgen vervolgens voor een aangepaste factuur zonder Nederlandse BTW.
Betalen & korting
Bij ons kan je betalen middels de volgende betaalmethoden: iDeal, Klarna, Paypal, VISA, Mastercard, Maestro, Apple Pay, Google Pay, Bancontact (België), Op factuur en Overboeking via bank.
Wij bieden standaard korting aan op bestellingen van bijvoorbeeld vier stoelen of meer. Deze korting wordt berekend op basis van verschillende staffelkortingen, die je kunt zien op de betreffende productpagina.
Ruilen & retourneren
Het kan gebeuren dat het product niet helemaal aan je verwachtingen voldoet. Misschien is de maat niet goed, de kleur valt tegen, of je vindt het simpelweg niet mooi. In dat geval kun je het product retourneren. Neem contact met ons op via contact@meubelbesteller.nl of bel naar +31 (0)10 321 6811. Vermeld in je e-mail de reden van retour. Als het formaat bijvoorbeeld niet goed is, denken onze medewerkers graag met je mee om een omruiling te plannen.

Bij bestellingen boven de €500,- halen we het product geheel kosteloos bij je op. Je kunt zelf een datum kiezen die voor jou uitkomt, en onze medewerkers plannen dit samen met je in. De enige voorwaarde is dat je de originele verpakking bewaart en dat de artikelen onbeschadigd terug in de doos kunnen. We vragen je om foto's van de verpakking en de inhoud te sturen.

Als je aan onze retourvoorwaarden voldoet, is retourneren volledig kosteloos bij een orderbedrag boven de €500,-. Bij een orderwaarde van onder de €500,- worden transportkosten in rekening gebracht. Die kunnen, afhankelijk van jouw retour, variëren tussen de €9,95 en €49,-. Mocht het meubel echter beschadigd bij ons aankomen doordat het niet goed is verpakt, dan zijn wij genoodzaakt kosten in te houden van de terugbetaling.
De enige voorwaarde voor een retour is dat het product in de originele verpakking wordt teruggestuurd. Bij binnenkomst controleren wij de staat van het product en storten wij het aankoopbedrag terug. Als de originele verpakking niet aanwezig is, kunnen wij de retour helaas niet accepteren.
Wij doen uiteraard ons best om jouw retourzending zo snel mogelijk te verwerken. Om ervoor te zorgen dat dit op de juiste manier gebeurt, hebben wij maximaal 10 werkdagen nodig om jouw retourzending te controleren en het bedrag terug te betalen.
Bij bestellingen onder de €500,- worden de verzendkosten helaas niet terugbetaald.

Mocht je retourzending niet aan de voorwaarden voldoen kunnen wij deze niet meer terug innemen Als het product beschadigd bij ons aankomt, dan zijn wij genoodzaakt om kosten in te houden van de terugbetaling.

Service & garantie
Als je bestelling is bezorgd maar het product is beschadigd, is dat uiteraard erg vervelend. Gelukkig is dit meestal op te lossen. Neem contact met ons op via [e-mailadres hier]. Probeer de schade zo duidelijk mogelijk vast te leggen met foto's en bewaar de originele verpakking. Ook een foto van het label op de doos helpt het proces te versnellen. Zo kunnen wij je snel helpen om het probleem op te lossen. Wij zullen dit zeer zorgvuldig behandelen.
Je hebt standaard 2 jaar garantie op alle meubels die je bij ons besteld. Dit geldt voor fabrieksfouten. Mocht er iets gebeuren wat te wijten valt aan een fabricagefout, dan zorgen wij dat dit netjes wordt opgelost.
Schades en/of verkleuringen door bijvoorbeeld jeans, knopen, ritsen, transpiratie en gebruik van medicijnen vallen buiten de standaard garantie.

Wielen en vloerdoppen zijn onderhevig aan slijtage, zelfs bij normaal gebruik. Slijtage of het afbreken van doppen en wielen valt buiten de garantie, ongeacht de gebruiksperiode. Het kan voorkomen dat doppen of wielen gebruikssporen op uw vloer achterlaten. Meubel Bestseller is niet verantwoordelijk voor schade aan vloeren veroorzaakt door doppen of wielen. U kunt bij een derde partij kijken voor een type wiel of dop dat geschikt is.


Vochtschade of andere invloeden van buitenaf, zoals het werken van hout door wisselingen in luchtvochtigheid of temperatuur, vallen ook buiten de garantie.

Dat is vervelend om te horen. We willen graag met je meedenken en snel een oplossing vinden. Maak je klacht zo snel mogelijk aan ons kenbaar zodat we je kunnen helpen. Neem contact met ons op via contact@meubelbesteller.nl of bel naar +31 (0)10 321 6811.

Wij helpen je graag